Marktonderzoek 5 punten

Home MarketingMarktonderzoek 5 punten
De_5_worstelingen540

Marktonderzoek 5 punten

No Comments

Marktonderzoek is cruciaal voor ieder bedrijf voor het begrijpen van trends, behoeften van klanten, sterke en zwakke punten, en nog veel meer. Het bied eindeloos veel informatie die gunstig is voor elke afdeling binnen een bedrijf. Innovatie heeft de industrieën volledig verstoord, Het blijkt echter dat de marktonderzoeks industrie achterblijft.

Dit zijn de 5 dingen die in elk marktonderzoek ontbreken en wat kan worden gedaan om ze te corrigeren:

  1. Binnen het digitale informatietijdperk, kan een traditioneel marktonderzoek je mogelijkheden om informatie te krijgen limiteren. Deze limieten zijn er omdat het onderzoek gericht is op het stellen van vragen, wat je niet toestaat informatie vrij te verzamelen. Momenteel is er een Verbeterd vermogen om inzicht te krijgen van wat klanten delen nodig. De afgelopen jaren hebben aangetoond hoe sociale media de pijler zijn geworden om enorme inzichten te genereren en zal dat blijven doen.
  2. Met een traditioneel marktonderzoek kunnen de resultaten vooringenomen zijn, door de interviewer of het feit dat de respondenten betaald zijn. In plaats daarvan blijken impliciete technieken meer toepasbaar te zijn dan de overige gedrags interviews technieken. Impliciet verwijst naar de waardering van de waarneming boven interviewen. Er word verwacht dat er dit jaar meer passieve gegevensverzameling wordt gebruikt en in-the-moment onderzoeken door middel van mobiele toestellen.
  3. Wanneer u verwacht resultaten te ontvangen via een traditioneel marktonderzoek, zijn de resultaten nooit “vers” omdat het maanden kan duren om klanten te vinden, interviewen en de resultaten te analyseren. Gelukkig, met dank aan de ontwikkeling in ICT (information and communication technology) zal automatisering de komende jaren de meeste succesverhalen ondersteunen. Automatisering verzamelt gegevens op het moment, met toenemende snelheid en responsiviteit. Toch kunnen geautomatiseerde technologieën zoals sentimentanalyse de menselijke taal niet volledig begrijpen, Dus de beste bedrijven gebruiken de perfecte mix van sentimentanalyse en de kwaliteitscontrole van de mens om een hogere nauwkeurigheid te waarborgen en uitdrukkingen zoals sarcasme te begrijpen.
  4. De voorbeelden die in traditioneel marktonderzoek worden gevonden, zijn vaak te klein en ze vertegenwoordigen misschien niet de doelgroep en zijn niet statistisch relevant. Hier komen online winkels in actie. E-commerce platforms zoals Amazon hebben een superkracht vanwege alle reviews die gevonden kunnen worden. De overdracht van deze superkracht naar bedrijfs beslissers wordt cruciaal om vaste en statistische conclusies te genereren. Eerder, als een bedrijf geen aandacht besteedde aan recensies, zou het haar concurrentievermogen verliezen; Nu loopt het risico om failliet te gaan.
  5. De intimiteit van klanten wordt in veel vormen getoond en is niet gestructureerd. Het verzamelen en analyseren van verschillende vormen van feedback kan uiterst moeilijk en tijdrovend zijn. Reviews of “call center” gegevens komen uit vele bronnen en in verschillende talen, waardoor het uitdagend is voor merken om handige inzichten te verkrijgen. Dit jaar zouden bedrijven meer tijd en geld moeten investeren in een oplossing die acties kan maken van inzichten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *